Saturday, January 22

Dulu

Hai. Salam sabtu dari kulai city.
Harini nak cerita zaman muda muda i.

Dulu,
Zaman zaman agas aku memang best, suka sangat main main tak kawan. Lepas tu ejek ejek, nyanyi nyanyi supaya kawan lagi sorang sakit hati. "Tak nak kawan sudah,tetekmu sebelah, pakwe mu dollah" Tapi tu masa agas lah kan. Bila dah meningkat remaja takkan lah kawan sendiri nak menyanyi dekat kawan dia macam tu bila terasi hati or whatever lah kan.

Dulu,
suka sangat jajan rota. Kalau pergi kedai haji rahman dengan tok yah, memang tak sah kalau tak beli. Bila tok yah tak bagi, hentak hentak kaki, menangis macam orang mati laki. Lepas tu say "YES"! sebab tokyah belikan jugak. hahahahaha. Tapi sekarang, bila nak something semua dah susah. Semua mahal. Ikotkan nafsu serakah memang nak beli macam macam. Tapi nak buat macam mana, aku bukannya kaya. Simpan jelah nafsu tu.

Dulu,
Masa sekolah rendah, bila tiba cuti sekolah. Aku lah orang first yang akan tanya cikgu "cuti berapa lama cikgu ?". Dan bila habis cuti, kawan aku masing masing dah sediakan cerita cuti sekolah mereka. Siap siap dengan kertas kajang 6 helai. Yang mana pergi melancong,melencong. Ceritalah ikot skrip. Dan aku selalu tipu kawan kawan aku, sebab tak nak malukan diri sendiri. Aku pon reka bagai yang aku pergi sana sini dengan family aku. Melancong dapat makan strawberi, buah orang lah. Ah bodoh sungguh bila fikir balik.

Untuk jangka masa sekarang,
baru aku ada skill nak bercakap jujur. Maaflah, kadang kadang kita terpaksa menipu untuk tidak memalukan diri sendiri. Tapi aku tahu cara aku menipu macam tak masuk akal.

In fact,
aku mana pernah jalan jauh dengan family. Sumpah, sangat jarang. Ada cuti pon still melepak dekat rumah dan melantak tengok "Sesame Street". Ah dah kira untunglah dapat tengok cerita tu 3 times every week. Kasihankan . Tapi aku happy.

Alangkah indahnya dunia bila kita semua tak akan membesar .

*Sila klik gambar untuk tumbesaran yang lebih berbaloi baloi .hahaha "Aku" yang dalam lingkaran bulatan merah.

13 comments:

Mama Ta said...

eh eh mcm same je...hhaha..mmg selalu je main taknak kawan lepastu suka beli jajan sebab dulu sume murah murah..lepas tu mesti jeles sbb kawan2 sume mesti pegi melancong macam2 tempat and tarik beg beroda pergi sekolah.

YM said...

kan ? paling best part main ejek ejek. sampai kawan menangis2. best !
part beg beroda lagi lah best, jakun je tengok orang pakai. masa tu dah kira "kaya" sape yang ada beg beroda tu.haha

Anonymous said...

dulu ms kecik2 sllu ejek nm bapak...smpi larr dh bsr...kuikuikui

YM said...

one word for you yana : hahahhahahahhahahhahahhahaha;D

Hunny said...

mean tanak kawan tuh mang hobi kite mase tecik..
now,bile org tanak kawan kite,mmg padan muke la kan,,hahai

YM said...

haha. now, dah tak kesah dah orang dah taknak kawan. tak luak tak.

aliza zeke said...

hahahahaha..x nmpak ar muke kak yan.
mmg mase kecik tahunye nak gadoh jer kn.

YM said...

za, try lah click gambar tu untuk lebih jelas.bahahaha. gado tu takyah cakap. tang tarik2 rambut lagi masyukk. haha

fyka said...

kecik2 kau putih.hahaha

fyka said...

kecik2 kau putih.hahaha

YM said...

fyka : dari kecik sampai beso kaw hitam.haha

im dude (NYET) said...

kalau skrg kau g kedai haji rahman beli rota lagi ker???
hahahaha!!!
tp kalau aq skrg xnak pegi sebb mesty ada yang tanya aq 1001 soalan...
=)

YM said...

haa. kenapa tanak pergi ? cecakap